maandag 21 mei 2012

Brieven schrijven aan je favoriete schrijver


Het Kinderpersbureau komt in actie. Zij schrijven brieven aan hun favoriete schrijvers. Laten dat nu net de schrijvers zijn die niet meer op bezoek komen in bibliotheken en op scholen. Carry Slee, Jacques Vriens, Paul van Loon, Francine Oomen; je kunt ze vragen, maar ze komen bijna nooit. Ze hebben het al veel te druk.
De kinderen laten het er niet bij zitten. Ze besluiten een brief te sturen waarin ze de schrijver een aanbod doen dat je niet kunt afslaan. 

Carry, Jacques en Paul krijgen elk één brief, maar Francine krijgt een hele stapel brieven. Want haar willen ze het liefst op bezoek. Wat heb ik Francine Oomen te bieden, vragen ze zich af. Waarom zou zij naar ons toe willen komen? En er komen geweldig lieve brieven uit. Ik zorg voor een gebakje als je komt, schrijft de een, u krijgt van mij een bloem en ik geef u veel inspiratie voor uw boeken, en als u komt, zorg ik dat u nog beroemder wordt, dan u al bent in Hoorn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten